Brev:
Spiser sparsomt af flaske
19. august 2014
Alder:
5 mdr.
Spiser sparsomt af flaske
Hej Helen,
Min mindste på lige godt 5 1/2 måned spiser ikke meget af sin flaske. Han er en stor dreng på 10,1 kg og 71 cm, glad og grinende.
Han startede på grød som 4 mdr. Enkelte skefulde. Han mestrede det hurtigt og blev rigtig glad for det. Som 5 mdr startede vi op på grønt mos om aftenen og jeg giver ham 1/2-3/4 dl pr måltid, selvom han MEGET gerne ville ha mere ;-) Men han vil bare ikke ha særlig meget mælk. Han elsker at drikke vand af kop, der ryger dog mest ved siden af ;-)
Har prøvet at skifte erstatning, putte lidt sukker i flasken, skærme ham fra lyd og lys, men kan max få 50-120 ml i ham pr flaske. Han vågner kun 1 gang om natten for at få mad, ved 3-4 tiden, han bliver puttet ved 19-19.30 tiden med flaske. Her spiser han dog 150-200 ml. Har prøvet at gi ham et drømme måltid sen aften el tidlig morgen, han drikker måske 10 ml, spytter den ud og sover videre. Han har kun vågnet 1 gang om natten siden han var 4 mdr og eftersom han er en stor dreng, har jeg ikke villet vække ham yderligere for at få mælk i ham. Han har indtil for et par uger siden spist 1000-1200 ml i døgnet. Nu er jeg heldig hvis jeg får 500 ml i ham om dagen. Også tar han så 150-200 ml om natten. Så ryger måske op på 700 ml i døgnet. Er det ikke alt for lidt? Også i forhold til hans vægt ?
Har din bog om mad, og jeg støtter mig meget op af den :-) Men er nu lidt bekymret. Og burde måske ikke tænke så meget over det, eftersom han har våde bleer hele dagen igennem, er glad og tilfreds og sover igennem om natten. Han har afførring hver dag, så tror ikke han er forstoppet. Det virker heller ikke til at der er hårde knolde i, eller noget.
Han fik sine første tænder sidste uge, men de er brudt helt igennem og det ser ikke ud som om der er flere på vej lige nu, så de burde da ikke genere ham.
Håber du har et par ord at give mig med på vejen :)